Ingyenes személyes átvétel Budaörsön és Budapesten. DPD házhozszállítás: 1390 Ft, DPD csomagpont: 890 Ft, Foxpost automata: 699 Ft. Ingyenes szállítás 14.000 Ft felett! Ingyenes személyes átvétel Budaörsön és Budapesten.
DPD házhozszállítás: 1390 Ft, DPD csomagpont: 890 Ft,
Foxpost automata: 699 Ft. Ingyenes szállítás 14.000 Ft felett!
15% kedvezmény hálóruhára, hordozós ruhára és a baba holmikra hétfő éjfélig. Kuponkód: koraszulott

Terhesen sportolni?

Kismamáknak sokszor nagy fejtörést okoz, hogy mik azok a sportok, amit várandósan is végezhetnek. Ez az egyik olyan téma a gyerekszületéssel kapcsolatban, amiben nagyon megoszlanak a vélemyének (fú, és még mennyi ilyen téma van!).


Természetesen, ha valaki veszélyeztetett terhes, és az orvosa eltiltja a mozgástól, akkor fel sem merül ez a kérdés, szigorúan be kell tartani az orvos utasításait. Ha viszont minden rendben van, akkor dönthetünk arról, hogy milyen mozgásformát választunk és milyen intenzíven űzzük azt, attól függően, hogy korábban hogyan csináltuk.

Ebből a szempontból négy típus létezik: 

  1. Van az, aki soha életében nem sportolt, az antisportoló. Őket szokta legkevésbé izgatni ez a kérdés, mert ritkán fordul elő, hogy éppen terhesen jön meg a kedve mondjuk a lovagláshoz. Ha így lenne, akkor muszáj lebeszélni róla. Ez az időszak alkalmatlan arra, hogy tesztelgessük a határainkat (maximum érzelmileg lehet ilyesmiről szó, de erről majd egy másik cikkben írunk).
  2. Van az, akik kampányszerűen sportol (mint én): éli az életét, eszi a kajákat válogatás nélkül, aztán amikor már úgy 3-4-5 kilót felszedett, akkor egyszer csak észbe kap és gyorsan elkezd sportolni és diétázni. Ez megy is neki, szépen vissza is nyeri régi alakját, aztán belekényelmesedik és újra elkezdenek felmászni rá a kilók. Na ez az a típus, aki általában jól meghízik a terhesség és a szoptatás alatt. Mert amikor éppen észbekapna, hogy kezd több kiló rajta lenni, mint, amennyi a baba növekedése miatt indokolt lenne, akkor már nem mer elkezdeni, pláne nem túl intenzíven mozogni és diétázni. És nem is szabad. A cikk végén kitérek arra, hogy mik azok a sportok, amik mehetnek.
  3. A harmadik típus az, aki egész életében folyamatosan sportol. Ez lenne szerintem az ideális. Ők azok, akik általában a 3. trimeszter elejéig nem állnak le. Kivéve, ha olyan sportot űznek, ami különösen veszélyes a magzatra. Például a küzdősportok ilyenek.
  4. Az utolsó típus a hardcore típus, aki nem csak hogy folyamatosan sportol, de nagyon íntenzíven csinálja. Élsportoló vagy edző, a sportból él. Ők általában egészen a szülőszobára menetelig nem hagyják abba a mozgást, hiszen az életük szerves része a sport. Az ő szervezetük egészen máshogy veszi a testmozgást, mint azé, aki csak kampányszerűen megy el tornázni. Nekik egyáltalán nem megerőltető, így a magzatra is más hatással van.

Az én szülészorvosom elég laza. Ő azt szokta javasolni, hogy mindent addig szabad csinálni, amíg jólesik. Szerintem ez egy elég jól működő módszer, ha bántja a babát mondjuk a biciklizés, mert folyamatosan böködöd a térdeddel, akkor azt te is érezni fogod és nyilván nem erőlteted tovább.

Ha ilyen van, akkor le kell állni és választani kell olyan mozgást, ami egyáltalán nem veszélyes, mint például: úszás, jóga, kismamatorna. 

Fontos, hogy nagyon kényelmes ruhát válasszunk a mozgáshoz. Ajánlott puha, rugalmas anyagból készült póló és olyan nadrág, ami nem szorít hasban. Ezen kívül a melltartó nagyon fontos. Szuper  sport melltartókat lehet már kapni, kismama kivitelben is. Érdemes beruházni rá, hiszen a szoptatás alatt is jó hasznát vesszük majd. 

Fotó: http://diaryofafitmommy.com



Szerző: mummer.hu - 2017.06.24
Címkék
Szerzők
mummer.hu
KaticaNagyi
Dr. Gayerhosz Katalin infektológus
simply sleepy - Szakács Mariann
Ajibola Rita Wanda
Kovács Edina
mummmer.hu
Dr. Gayerhosz Katalin
Kategóriák
Események
Híreink
Termék információk
KaticaNagyi
Partnerek
Archívum
Oldalainkon http-sütiket használunk a jobb működésért.